Articles by Roubalita / Just Thinking

Why Greek Magazines Failed


Image

If you ask most people out there why Greek magazines and Media Houses are closing one after the other, the answer you will mot likely get is that they did so because of the recession taking place in our country and the invasion of the internet. However, things as always are not as simple as they may sound.

Εάν επιχειρήσετε να ρωτήσετε κάποιον το λόγο για τον οποίο τα ελληνικά περιοδικά και οι εκδοτικοί όμιλοι που τα διαχειρίζονται κλείνουν ο ένας μετά τον άλλο, η απάντηση που πιθανότερα θα λάβετε είναι πως αυτό συμβαίνει λόγω της οικονομικής κρίσης και τις σαρωτικές αλλαγές που έφερε το διαδίκτυο.  Τα πράγματα όμως δεν είναι, όπως πάντα άλλωστε, τόσο απλά όσο φαίνονται.
The most important problem of the Greek society is to accept its own mistakes and think deeply on its own responsibilities for what is happening to us.  Although most would think that people working in lifestyle or fashion magazines would be more open minded and therefore more likely to accept their mistakes, this is not the case.

Ένα από τα βασικότερα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας είναι η δυσκολία που έχει να αποδεχθεί τα δικά της λάθη και να αντιληφθεί πως ίσως κάπου είμαστε και εμείς υπεύθυνοι για όσα μας συμβαίνουν την τελευταία διετία.  Θα περίμενε λοιπόν κανείς πως οι άνθρωποι που δουλεύουν (αν και ο αόριστος είναι μάλλον καταλληλότερος χρόνος) στα περιοδικά μόδας και lifestyle θα ήταν πιο ανοιχτόμυαλοι και άρα θα μπορούσαν να αναλάβουν το μερίδιο ευθύνης που τους αναλογεί αλλά φευ!

Long before the invasion of Social Media and the internet in our lives here in Greece, magazines had already started seeing a steep decline on their sales which they were trying to maintain to a respectable level by giving away presents with every new issue of their glossy editions.  You needed a new beach bag, flipflops, nail polish, lipstick, beach dress, leggings?   All you had to do was go shopping to the nearby newsagency and buy them ridiculously cheap.  My newsagent knew I was a magazineholic that did not care about the presents and started giving me for free magazines that customers had left at her cashier after they had removed the present.  The recycling bin opposite my house started giving home to magazines still in their plastic bag thrown away without of course the included present for which they had after all been purchased. And that started years before 2010 when the bomb called Greek Economy burst in our hands.  So is it true that the recession is what led to the closure of most magazines in Greece?  The answer is simply no!

Πολύ καιρό πριν από την επιδρομή των Social Media και του διαδικτύου στον ελλαδικό χώρο, τα περιοδικά είχαν ήδη αρχίσει να βλέπουν τις πωλήσεις τους να πέφτουν δραματικά και έκαναν ότι (θεωρούσαν) πως μπορούσαν για να εξακολουθήσουν να είναι βιώσιμα μοιράζοντας δώρα μαζί με κάθε τεύχος των γυαλιστερών εκδόσεων τους.  Ήθελες τσάντα παραλίας,  καινούργια παντοφλάκια, μανό, κραγιόν, πούδρα, φόρεμα θαλάσσης?  Δεν είχες παρά να κάνεις μια βόλτα από το περίπτερο της γειτονιάς και να τα αποκτήσεις σε εξευτελιστική τιμή.  Η περιπτερού μου επειδή γνώριζε πως είμαι φανατική αναγνώστρια και πως δεν με ενδιέφεραν τα δώρα, μου έδινε πάντα δωρεάν κάποια τεύχη που οι πελάτες άφηναν στο μαγαζί της αφού πρώτα αφαιρούσαν το δώρο.  Στον κάδο ανακύκλωσης απέναντι από το σπίτι μου, υπήρχαν πάντα κάμποσα περιοδικά (και φυσικά εφημερίδες) ακόμα στο σελοφάν τους αλλά χωρίς το δωράκι για το οποίο και φυσικά είχαν αγοραστεί.  Και όλο αυτό ξεκίνησε χρόνια πριν από το 2010 που η βόμβα που ονομάζετε ελληνική οικονομία έσκασε στα χέρια μας.  Είναι αλήθεια λοιπόν πως η οικονομική κρίση οδήγησε στο κλείσιμο των περισσότερων περιοδικών στην Ελλάδα?  Πολύ απλά, όχι!

The reasons must be thus found elsewhere.  I was personally an avid reader of both Greek and international magazines.  The type of reader who would read every single word in them from page 1 to the end and at some time I found myself not buying Greek magazines anymore.  In the beginning I thought that was because I had possibly grown out of them but after some consideration I understood that it had nothing to do with me and my perception.  It was the magazines that had grown out of me and not the other way round.  What I am trying to say is that actually magazines stopped being a pleasure any more and had turned into tyrants.  They were not offering me articles that would make me think.  On the contrary they were actually imposing me their way of thinking.  They were not anymore suggesting products, music, fashions.  They were forcing me to buy them!  They were trying to manipulate my behaviour and tastes.  I could actually hear their editors and columnists whispering to me in the beginning and eventually shouting “Wear this colour or you are a failure!  Go to this club or you are nobody!  Be 50 kilos or you are ugly!  Have sex this way or you are alone!”

Οι λόγοι λοιπόν αυτής της δυσάρεστης εξέλιξης για τον ελληνικό τύπο θα πρέπει να αναζητηθούν αλλού.  Όπως ανέφερα ήδη, υπήρξα φανατική αναγνώστρια τόσο των ελληνικών όσο και των ξένων περιοδικών.  Το είδος του αναγνώστη που διάβαζε κάθε λέξη από την 1η μέχρι και την τελευταία σελίδα και κάποια στιγμή βρέθηκα όχι μόνο να μην αγοράζω ελληνικά περιοδικά αλλά να μην δέχομαι να πάρω στο σπίτι ούτε αυτά που μου έδινε δωρεάν η περιπτερού.  Αρχικά θεώρησα πως πιθανόν τα είχα βαρεθεί μεγαλώνοντας αλλά μετά από σκέψη αντιλήφθηκα πως αυτό που μου συνέβαινε δεν είχε καμιά σχέση με εμένα και τις πιθανές αλλαγές που είχε επιφέρει ο χρόνος στον τρόπο σκέψης μου.  Φαίνεται πως τα περιοδικά ήταν αυτά που είχαν αλλάξει νοοτροπία και όχι το αντίθετο.  Έπαψαν να είναι ευχάριστα και άρχισαν να γίνονται μικροί τύραννοι   Δεν πρόσφεραν πια άρθρα που θα έκαναν τον αναγνώστη να σκεφτεί.  Έπαψαν να μου προτείνουν προϊόντα  μουσική, μόδες.  Με πίεζαν πλέον να τα αγοράσω! Μπορούσα κυριολεκτικά να ακούσω τους εκδότες και τους αρθρογράφους (?) τους να μου ψιθυρίζουν στην αρχή και να μου φωνάζουν στην συνέχεια “Φόρα αυτό το χρώμα αλλιώς είσαι αποτυχημένη!  Πήγαινε σε αυτό το κλαμπ αλλιώς δεν είσαι τίποτα!  Γίνε 50 κιλά αλλιώς θα είσαι άσχημη!  Κάνε σεξ με αυτό τον τρόπο αλλιώς θα είσαι μόνη!”

You might think I am exaggerating but I am not.  Magazines and the people working there thought they were the world.  They thought they could rule our lives and this is when their sales started dropping. Giving away a present with the magazine’s logo on as a thank you to your devoted readers, is perfectly fine and acceptable but mass giving away just makes your product cheap.  Of course there were magazines that were publishing quality material but the majority belonged to the category I just described and were doing their best but when the house falls down everything in it is destroyed.

Μπορεί να θεωρήσετε τα παραπάνω υπερβολικά αλλά δεν είναι.  Τα περιοδικά και οι άνθρωποι που δούλευαν σε αυτά κάποια στιγμή θεώρησαν πως η γη γυρίζει γύρω τους.  Πίστεψαν πως μπορούν να αποφασίζουν για εμάς και να κατευθύνουν τα θέλω μας και σε αυτό ακριβώς το σημείο άρχισαν οι πωλήσεις τους να παίρνουν την κατιούσα.  Το να δίνεις ένα δωράκι στον αναγνώστη με το logo του περιοδικού είναι μια χαρά αλλά τα μαζικά δώρα ήρθαν για να αποδείξουν πως οι ίδιοι εξευτέλιζαν το προϊόν τους.  Φυσικά και υπήρχαν περιοδικά που εξέδιδαν ποιοτικό υλικό αλλά η μεγάλη πλειοψηφία συμπεριφερόταν με τον τρόπο που περιέγραψα και καλώς ή κακώς όπως λέει και η λαϊκή θυμοσοφία μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s