Articles by Roubalita / Just Thinking / Shopping

Γνωστή Ελληνική Εταιρεία Μόλις Έχασε Ακόμα Έναν Πελάτη της-Famous Greek Company just lost me as a customer


Πολλά χρόνια πριν, αγόρασα έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή από την πιο γνωστή σήμερα ελληνική εταιρεία πώλησης ηλεκτρονικών υπολογιστών και περιφερειακών που μόλις είχε αρχίσει να κατακτά την ελληνική αγορά και απογοητεύτηκα τόσο πολύ από το προϊόν και τις after sales υπηρεσίες της που αποφάσισα να αγοράζω από το κατάστημα τους μόνο αναλώσιμα γραφείου και αυτό μόνο γιατί το κεντρικό τους κατάστημα βρίσκετε κοντά στην κατοικία και τον χώρο εργασίας μου.

Τα χρόνια πέρασαν με εμένα να μην εμπιστεύομαι οποιοδήποτε προιόν είχε την φίρμα τους ή για το οποίο δινόταν εγγύηση από το κατάστημα όταν πριν απο 3 περίπου μήνες πήγα εκεί για να αγοράσω ένα stand ημερολογίου -πιστέψτε με δεν μπορούν να κατασκευάσουν ούτε αυτά σωστά αφού τελικά βγήκε ελαττωματικό- και καθώς περνούσα από το σημείο έκθεσης των αξεσουάρ κινητών σταμάτησα να τσεκάρω τιμές για ένα bluetooth που χρειαζόμουν για το καινούργιο μου κινητό.

Μια πωλήτρια με πλησίασε για να με βοηθήσει και της είπα πως απλά κοιτούσα τιμές και πως θα αγόραζα το bluettooth την ερχόμενη εβδομάδα που ξεκινούσαν οι εκπτώσεις.

Μου είπε πως δεν υπήρχε λόγος να περιμένω γιατί την δεδομένη στιγμή μεγάλη εταιρεία τηλεπικοινωνιών έτρεχε μια προσφορά με την οποία μπορούσα να αγοράσω το bluetooth μόνο για 10 ευρώ.  Φυσικά η προσφορά δεν θα ίσχυε κατά την περίοδο των εκπτώσεων και οποιαδήποτε έκπτωση γινόταν στο συγκεκριμένο προϊόν αποκλείεται να ήταν τόσο μεγάλη καθότι το bluetooth ήταν νέα άφιξη στην αγορά.

Πήγαμε στο stand της για να μου εξηγήσει την διαδικασία.  Με την υπογραφή συμβολαίου για 1GB Mobile Broadband internet κόστους 10 ευρώ μηνιαίως, γνωστή εταιρεία τηλεπικοινωνιών (που δεν ευθύνεται καθόλου για ότι ακολούθησε) προσέφερε δώρο 30 ευρώ για την αγορά ενός USB stick ή οποιουδήποτε άλλου αξεσουάρ.  Την ευχαρίστησα, της είπα πως η προσφορά δεν μου κάνει γιατί είχα ήδη σύνδεση στο κινητό μου και το laptop μου και πήγα να φύγω.  Αμ δε!  Μου είπε πως δεν υπήρχε κανένας απολύτως λόγος να κάνω χρήση του πακέτου.  Απλά θα έκανα το συμβόλαιο, το οποίο δεν ήταν δεσμευτικό, και θα μπορούσα να το λύσω μετά από έναν ακριβώς μήνα.  Έτσι θα είχα πάρει το bluetooth μόνο για 10 ευρώ που θα ήταν το αντίτιμο του πρώτου λογαριασμού.  Την ρώτησα επανειλημμένα αν αυτό αληθεύει και της επανέλαβα και εγώ δεν ξέρω πόσες φορές πως εμένα το συγκεκριμένο πακέτο μου ήταν παντελώς άχρηστο και δεν σκόπευα να πληρώσω ευρώ παραπάνω, και για να μου δείξει πόσο αξιόπιστη είναι μου είπε πως το όνομα της βρίσκετε επάνω στο συμβόλαιο και άρα δεν διατρέχω κανέναν απολύτως κίνδυνο.  Μάλιστα σημείωσε στον σφραγισμένο φάκελο που περιείχε την κάρτα sim την ημερομηνία που θα έπρεπε να τηλεφωνήσω στη εταιρεία για να μην ξεχαστώ και υπερχρεωθώ.

Υπέγραψα (η ηλίθια!), πήρα το bluetooth και όταν έφτασα στο σπίτι έβαλα τον φάκελο με την κάρτα sim (σφραγισμένο) και το συμβόλαιο σε εμφανή σημείο στο γραφείο μου για να μην ξεχάσω να τηλεφωνήσω στην εταιρεία για διακοπή του συμβολαίου στις 14 Φεβρουαρίου.

Ο πρώτος λογαριασμός ήρθε και περιέργος ήταν για 20 και όχι για 10 ευρώ.  Τέλος πάντων ελλείψη χρόνου αποφάσισα να μην πάω στο κατάστημα να διαμαρτυρυθώ, άλλωστε είχα ούτως ή άλλως κερδίσει 10 ευρώ.

Στις 13 Φεβρουαρίου, μια ημέρα νωρίτερα, αποφασίζω να τηλεφωνήσω στην εταιρεία τηλεπικοινωνιών προκειμένου να λύσω το συμβόλαιο και φοβούμενη μήπως γινόταν αυτόματη ανανέωση του συμβολαίου μου νωρίτερα.  Ο νεαρός στο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης αφού με ρώτησε γιατί ήθελα να διακόψω την σύνδεση μου, μου είπε πως φυσικά και μπορούσα να κάνω διακοπή αλλά θα έπρεπε να πληρώσω το ποσό για την αγορά του εξοπλισμού καθότι για να την εκμεταλλευτώ έπρεπε να παραμείνω στο πρόγραμμα για 12 μήνες!  Άναυδη του εξήγησα τι είχε συμβεί και όπως ήταν αναμενόμενο με παρέπεμψε στο κατάστημα καθώς η εταιρεία τηλεπικοινωνιών δεν είχε καμία σχέση με όλο αυτό.

Παίρνω λοιπόν τον σφραγισμένο φάκελο και το συμβόλαιο και πηγαίνω στο γνωστό κατάστημα όπου διακριτικά ζητάω να μιλήσω με τον Υπεύθυνο (η πωλήτρια που με είχε εξυπηρετήσει είχε ρεπό).  Η Υπεύθυνη έρχεται και με παραπέμπει σε έναν νεαρό ο οποίος αφού του εξηγώ τι έχει συμβεί μου λέει πως προφανώς κατάλαβα λάθος!

Η απάντηση μου ίσως θεωρηθεί αγενής αλλά είχα ήδη εκνευριστεί πολύ:”Δεν είμαι παιδάκι ούτε 100 χρονών για να μην κατάλαβα τι μου είπε η πωλήτρια!  Κατανοώ πως η συνάδελφος σου ήλπιζε πως θα χρησιμοποιούσα και κρατούσα εν τέλει την σύνδεση αλλά της εξήγησα πως μου ήταν άχρηστη και με ενδιέφερε μόνο το bluetooth.  Βρείτε μια λύση τώρα γιατί εγώ δεν πληρώνω πάνω από 30 ευρώ με τίποτα!”

Μου είπε το κλασσικό δεν σας αμφισβητώ και η λύση που μου έδωσε ήταν η εξής: Θα τηλεφωνήσετε στην εταιρεία για διακοπή του συμβολαίου, θα πληρώσετε εσείς τα 30 ευρώ για τον εξοπλισμό και εμείς τον λογαριασμό των 20 ευρώ.  Επί τόπου τηλεφωνώ στην εταιρεία για να τελειώνουμε και μου λένε πως πρέπει να πληρωθούν 2 λογαριασμοί (20 ευρώ ο 1ος και 10 ευρώ ο επόμενος = 30 ευρώ) γιατί είχε ξεκινήσει ήδη ο δεύτερος μήνας χρήσης του προγράμματος. Επειδή ήθελα να τελειώνω με όλη αυτή τη χαζομάρα, δέχτηκα την “προσφορά”, πλήρωσα τα 30 ευρώ για το bluetooth και άφησα τον 1ο λογαριασμό στο κατάστημα για να τον πληρώσουν εκείνοι (τηλεφώνησα μετά από 2 ημέρες στην εταιρεία τηλεπικοινωνιών να βεβαιωθώ πως το έκαναν καθότι πλέον δεν τους εμπιστευόμουν καθόλου) και υποσχέθηκα (λες και δεν θα το έκανα)  να επιστρέψω στο κατάστημα τον επόμενο μήνα για την πληρωμή του 2ου λογαριασμού.

Ήταν ικανοποιητική η λύση που μου προσέφεραν?  Φυσικά και όχι.  Το bluetooth μου κόστισε 30 ευρώ ενώ θα μπορούσα να το είχα πάρει φτηνότερο μια εβδομάδα αργότερα κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.  Το κατάστημα χρειάστηκε να πληρώσει 30 ευρώ σε λογαριασμούς για το χάος που δημιούργησαν 20χρονοι υποτιθέμενοι ειδικοί (που απλά έχουν τελειώσει κάποιο ΙΕΚ Marketing ή Computing) και φυσικά έχασαν ακόμα έναν ήδη δυσαρεστημένο πελάτη.

Πολλοί θα αναρωτιέστε για το όνομα του καταστήματος αλλά είμαι σίγουρη πως το έχετε μαντέψει ήδη.  Το θέμα όμως δεν είναι το συγκεκριμένο κατάστημα αλλά η συμπεριφορά πολλών καταστημάτων στην ελληνική αγορά που αυτοαποκαλούνται πρωτοποριακά πουλώντας σκάρτες υπηρεσίες και προϊόντα!

Σας έχουν τύχει παρόμοια περιστατικά? Πόσοι από εσάς έπεσαν θύματα του ίδιου ακριβώς καταστήματος?   Γράψτε μας τις προσωπικές σας εμπειρίες και μην ξεχάσετε να αναφέρετε ονόματα😉

Περισσότερα σχετικά με το γιατί αυτού του είδους οι εταιρίες δεν πρόκειται να γίνουν ποτέ πραγματικά μεγάλες και βιώσιμες σε επόμενο άρθρο μου.

Years ago I purchased a desktop computer from a Greek company selling Hardware, Software and Stationery that had just started becoming big and was so much disappointed by the product itself and after sales service that I decided to buy from their central store just stationery material and that only because it was conveniently close to my home and workplace.

Years went by with me not trusting any of the products that had their brand name on or the ones that were given an in-store guarantee when about 3 months ago I went there to buy a diary stand   -terrible mistake, it cost cheap but was a total waste of money as it proved defective (they can’t even make a proper diary stand!)-   and as I was going past the mobile phones accessories I stopped to check prices for a bluetooth I needed for my new cell phone.

A sales girl approached me offering to help me and I told her I was only checking prices and that I would come back after a week to purchase one since the sales were beginning next Monday so as to get a better price.

She then told me that I  needn’t wait because there was an offer going on and that I could get it for just 10euro (the original price was 30euro) adding that this offer would not be on when sales began plus there was no way they would put that particular bluetooth on 10euro for the sales as it was brand new.

So she took  me to a counter to explain how this was going to be done.  One of the biggest Telecommunication companies (which has nothing to do with the mess created by the store) was offering 30euro for a USB stick with a contract for a 1GB mobile broadband costing 10euro each month.  I told her I didn’t need an internet connection ’cause I already had one for my laptop and another one for my phone.  She then told me that I didn’t need to use it.  What she was going to do was, sign me in for a contract, give me the bluetooth as a present instead of  the USB stick and then after a month I would have to call the telecommunication company to break the contract which I could break whenever I wanted (she even jotted on the envelope containing the sim card the date on which I should call the company to break the contract) and this way I would only pay the bill that would come for the first month, that is 10euro.

I kept asking her if that was the case and she reassured me I don’t know how many times.  She even told me that  if I had any problems her name was on the contract so I didn’t  need to worry about anything.

I signed, took my bluetooth and left the contract and the envelope (sealed) on my desk so as not to forget to call the company on 14th February that the first month would be over.

When the first bill came it was for 20euro not 10 as she had said but due to shortage of time I decided not to go back to the store to complain because after all I had already saved 10euro on the bluetooth.

And here comes the 13th February and I decide to call the telecommunication company a day earlier in case my contract is renewed automatically earlier.  The man on the call center told me, of course you can have your contract interrupted but you need to pay for the equipment which was part of the offer as you need to stay in the programme for a year in order to be able to take advantage of the offer.  Astonished I tell him what had happened and he tells me (logically) that I should solve that with the store because they have nothing to do with it.

I take the sealed envelope and the contract and I go back to the store where I discreetly ask to see the Supervisor because I hate explaining the same thing again and again to all those kids working there.

A nice blonde comes, I explain, the sales girl who had sold me all this was on her day off and they take me to a guy who at first tells me that I probably misunderstood!

My answer was rude perhaps but I’d had enough of them already “Look, young man, I’m not 100 years old or a toddler not to know what I was told! I understand your colleague was hoping I would probably make use of it and keep it but I clearly told her that I did not need it and I was only buying it to get the bluetooth!  Find me a solution now!”

He said, I’m not doubting you and here’s what we can do: You call the company to break the contract, you pay the 30euro for the bluetooth and we pay the bill.  I immediately there and then called the company to settle it and they said you need to pay 2 bills (20 for the first + 10 for the second = 30euro) because the new month had already began.  Because I wanted to be over with all this stupidity I took the “offer”, paid for the bluetooth and left the first bill at the store to be paid by them (I called the telecommunication company to check they had done it next morning ’cause I surely don’t trust them) and promised (who wouldn’t?) to bring them the next one.

Was I satisfied by the solution offered?  Of course not!  The bluetooth cost me 30euro when I could have got it a little cheaper on the coming sales.  The store paid 30euro on bills for the mess 20-something-year-old supposedly experts (just because they’ve graduated a college on Marketing or Computing)  had caused and me never going back there again!

The name of the store?  I’m sure most Greek readers have already guessed.  However, the point here is not only the particular store, it is a whole attitude of many businesses out there believing they are really big by offering you shitty products and services.

Have you ever been treated like that?  Share your stories with us and don’t forget to mention names.

More on why such businesses will never grow as big as they think they are and thrive in my next article.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s